Zpravodaj ING Bank

Zpravodaj ING Bank vám přináší nejnovější zprávy, zajímavosti a tipy ze světa financí.

Tondův deník, 11. díl: Ten fond, který investuje do silných značek, se mi vážně líbí Tondův deník, 11. díl: Ten fond, který investuje do silných značek, se mi vážně líbí
Tondův deník, 11. díl: Ten fond, který investuje do silných značek, se mi vážně líbí

Ten fond, který investuje do silných značek, se mi vážně líbí

Tondův deník investora, jedenáctý díl

Deník investoraLéto je v plném proudu, dny delší a počasí příjemné, a tak nás to se ženou vylákalo ven na večerní posezení s kamarády. Večer příjemně plynul, řešila se různá témata od toho, kdo kam letos vyráží na dovolenou, až po to, kde na ni všichni berou peníze. Přiznal jsem se, že jsem na tu naši letošní dovolenou „lepil“ peníze z více zdrojů.

Téma investic zaujalo i další známé a ukázalo se, že dobrá třetina z nás má investice v nějakém podílovém fondu. To mě dost překvapilo. Že by se Češi přeci jen postupně učili necpat vše do slamníku? A protože tam byl i Marek, můj rádce v oblasti investic do podílových fondů, zeptal se mě rovnou, jestli už prý mám vybranou náhradu za NN fondy, které v nabídce ING skončily. Řekl jsem mu, že zatím ne a že budu rád, když si nad tím se mnou sedne a projdeme to spolu. Domluvili jsme se, že přijde v sobotu k nám, abychom na to měli klid a k dispozici počítač, kdyby bylo potřeba vyhledat nějaké informace.

Přišel s vytištěnými profily pěti nových fondů od Fidelity International s tím, že se rozhodoval mezi nimi. Začali jsme s fondem Fidelity Global Consumer Industries. Ten má poměrně úzké portfolio obvykle 40-60 akcií ze spotřebního sektoru. Těží ze silných značek, jako jsou Coca Cola, Heineken, Amazon, Philip Morris, Colgate-Palmolive nebo L’Oreal a ze vzestupu střední třídy především v Asii. V portfoliu mají i prémiové značky typu LVMH (Louis Vuitton) nebo Estée Lauder. „Sázejí na jistotu. Tyhle prémiové značky jsou většinou lídry na trhu a dosahují lepší ziskovosti než konkurence. Navíc dávají nemalé peníze do dalšího vývoje a inovací. Jsou to jména, která mají tradici a hodnotu, lidé je kupují a budou kupovat právě kvůli té značce,“ komentoval to Marek. Má pravdu. Současná konzumní společnost hraje těmto společnostem vyloženě do noty. Zdá se, že hned prvním fondem jsme se trefili do mých představ.

Podívej, fond navíc vede ženská. Píšou, že je původem z Polska a u Fidelity působí už 15 let. Ženský mají dobrou intuici a v tomhle specifickém spotřebním sektoru se to může vyplatit,“ vytahoval z letáků další informace Marek. „Podívat se můžeš i na video k tomuto fondu,“ přidal. V tom zazvonil telefon. Volala Markova žena, že jsme se trochu zapomněli a Marek už měl před čtvrt hodinou vyzvedávat děti u prarodičů. „Zbytek si musíš dostudovat sám,“ nechal mě v tom kamarád, sbalil papíry a byl pryč.

No, pro dnešek už také končím. Fond se mi moc líbí, ale nechám to uležet. Rozhodovat se teď, s unavenou hlavou plnou čísel a informací, by nebylo nejmoudřejší.

Další díly

Hodnocení: 3/10
Hlasovalo: 21
Hlasovat:
Tisknout článek