Zpravodaj ING Bank

Zpravodaj ING Bank vám přináší nejnovější zprávy, zajímavosti a tipy ze světa financí.

5 cenných tipů, jak zatočit s jarní únavou 5 cenných tipů, jak zatočit s jarní únavou
5 cenných tipů, jak zatočit s jarní únavou

5 cenných tipů, jak zatočit s jarní únavou

Pravděpodobně jste na tomto místě čekali cenné rady, jak máte naložit se svými penězi nebo jak si snadno a rychle vytvořit finanční rezervu. Tentokrát si ale od financí na chvíli odpočineme a podíváme se na aktuální téma – jarní únavu. Šetřit je koneckonců potřeba nejen peníze, ale také energii. Jakým způsobem tedy vyzrát na jaro a cítit se fit?

Lidský organismus bývá po zimě vyčerpaný z nedostatku tepla a sluníčka, ale také z omezené konzumace zeleniny a ovoce, které jsou bohaté na vitaminy, minerály a antioxidanty. O tom, že v zimě nelze trávit tolik času venku, ani nemluvě. A tak namísto, abyste se s přísunem slunečních paprsků probouzeli plni energie, cítíte se spíše vyčerpaní a k ničemu. Našich pět chytrých rad vám pomůže pocit únavy zvrátit.

Hlídejte si pitný režim

1. Hlídejte si pitný režim

Říká se, že člověk by měl vypít ideálně 2 až 3 litry tekutiny denně. Nejlepší je ale v tomto směru poslouchat své tělo, které si samo řekne, co už je moc a co naopak málo. Pijte spíše pravidelně a nejlépe čistou vodu s čerstvým ovocem. Pořiďte si láhev nebo džbánek a zásobujte tělo tekutinami po celý den. 

Nebojte se fyzické aktivity

2. Nebojte se fyzické aktivity

Úplně postačí, když si na cvičení vyčleníte každý den třicet minut. Nemusí přitom jít o trápení těla v posilovně. Stačí protahovací cviky, rychlá chůze nebo jízda na kole. Vyberte si to, co vás baví. Pohyb rozproudí krevní oběh a tělo se zbaví nejen škodlivin, ale také stresu a špatné nálady. Velmi ospalí jedinci by se měli vyvarovat cvičení jógy nebo meditace v časných ranních hodinách. Mohlo by to na ně totiž mít opačný účinek.

Upravte jídelníček

3. Upravte jídelníček

S příchodem jara by měla přijít také změna jídelníčku. V teplejším období tělo nepotřebuje tolik energeticky bohatého jídla jako v zimě, do jídelníčku proto zařaďte hodně zeleniny a ovoce. Na jaře je ideální čas opět začít jíst saláty. Oživit je navíc můžete kopřivami, pampeliškami nebo sedmikráskami. Jezte málo a více porcí denně, nikdy byste neměli pociťovat hlad. Velmi důležité je udržet si stabilní hladinu cukru v krvi, abyste zabránili únavě. Určitě tedy nevynechávejte snídani – vede to jednak k hladu, ale hlavně ke zpomalení metabolismu.

Relaxujte a meditujte

4. Relaxujte a meditujte

Nesnažte se být výkonní po celý den. Naslouchejte svému tělu a dopřejte mu alespoň hodinu nerušeného odpočinku. Čím dříve se naučíte odpočívat a věnovat se sami sobě, tím dříve začnete fungovat efektivněji. Pokud vás nelákají veřejné sauny nebo vířivky, klidně si vytvořte meditační koutek doma. Stačí si najít oblíbené místo, pohodlně se usadit a pak zavřít oči a zhluboka dýchat. Cílem meditace je soustředit se na vlastní dech a zbavit se veškerých myšlenek. I pouhá chvilka klidu vás dostatečně nabije.

Detoxikujte organismus

5. Detoxikujte organismus

V jarním čase je ideální doba na očistu těla. Přes zimu organismus bohužel nahromadil různé nečistoty, kterých je teď potřeba se zbavit. Na nějakou dobu tedy ze svého života vypusťte kouření, pití alkoholu a konzumaci tučných jídel. Dopřejte si naopak detoxikační čaje a hodně vody. Vyplavení toxinů je totiž nejúčinnější cesta, jak se jich rychle zbavit.
Hlídejte si pitný režim
Nebojte se fyzické aktivity
Upravte jídelníček
Relaxujte a meditujte
Detoxikujte organismus
Hodnocení: 8/10
Hlasovalo: 24
Hlasovat:
Tisknout článek