Slavíme 25. výročí. Soutěžte

Povánoční výprodeje a slevy využívá k nákupům přes 80 % Čechů

Podle listopadového průzkumu společnosti ING Bank ČR celých 82 % dospělé populace propadá nákupní horečce v povánočních a novoročních výprodejích. Slev přitom využívá 88 % žen a překvapivě také až 77 % mužů. Ve srovnání věkových skupin vedou mladí lidé do 25 let, kteří slevového období využívají v 94 %.

Povánoční a novoroční slevy jsou mezi Čechy stále populární, což dokazuje i průzkum společnosti ING Bank ČR. Jen 18 % z celkového počtu respondentů se tohoto typu nakupování neúčastní. Do jisté míry překvapivé jsou malé rozdíly v chování podle příslušnosti k pohlaví, a to především u mužů, kteří se normálně nakupování vyhýbají. Větší odlišnosti pak lze sledovat při členění podle věku. Výprodejů nejraději využívají mladí lidé mezi 18 a 25 lety, kteří odpověděli kladně v 94 % případů. Nejméně naopak povánočních výhodných nabídek využívají lidé ve věku 56 až 65 let, a to v 73 %.

„Z průzkumu jasně vyplývá, že 91 procent respondentů využívá akčních nabídek v rámci vánočních slev a novoročních výprodejů pro nákup věcí, které aktuálně potřebuje. Toto nákupní chování je racionální a pochopitelné i proto, že lidské návyky jsou předvídatelné a člověk rád naplňuje svou potřebu, že dobře nakoupil a k tomu ještě ušetřil část financí,“ komentuje Libor Vaníček, ředitel retailové části ING Bank ČR, a doplňuje: „Řada Čechů však dostatečně nevnímá, že tyto ušetřené peníze mohou dále zhodnotit, a tak na slevách vydělat hned dvakrát. Jedním z nejbezpečnějších způsobů zhodnocování finančních prostředků jsou v současné době spořicí účty, mezi něž patří i ING Konto. To nabízí stabilní úrok 1,75 % p.a., jeho majitel neplatí žádné poplatky za zřízení a vedení účtu a finanční rezervy má kdykoliv k dispozici, ať chce kupovat ve slevách, či nikoliv.“

Omnibusový průzkum společnosti ING Bank byl realizován v průběhu listopadu 2011 společností Ipsos Tambor. Dotazování se zúčastnilo 524 respondentů ve věku 18–65 let.